Mindfulness en ACT

Wat is mindfulness?
De meest geciteerde definitie van mindfulness is die van Jon Kabat-Zinn: ‘Beoefening van mindfulness betekent op een speciale manier oplettend zijn: bewust aanwezig zijn in het hier en nu, zónder te oordelen.
Mindfulness is de zon ervaren op je huid. Zoute druppels voelen biggelen langs je wang. De irritatie voelen in je lijf. De vrolijkheid en de narigheid op het moment dat deze er zijn. Zonder er iets mee te hoeven doen, meteen te reageren of te uiten wat je er allemaal van vindt. Mindfulness is vriendelijk aanwezig zijn bij wat er nu is. Elk moment.
De voorspelling is dat mindfulness in de komende jaren gaat leiden tot grote veranderingen in de hulpverlening. Als het gaat om emotionele problemen, komt de nadruk steeds meer te liggen op mindfulness en minder op praten of pillen als probleemoplossende methode.
Wat levert het beoefenen van mindfulness  je op:
– verminderde stress
– verbeterde concentratie
– minder piekeren/sombere gedachten
– zelfbewuster
Kindertherapie gebruikt bij de mindfulness training een oefenboek, ontwikkelt samen met kinderen binnen de praktijk.
Meer informatie over dit oefenboek, de gratis proefles mindfulness en het trainingsaanbod vindt u onder de link “trainingen”.

ACT; Acceptance and Commitment Therapie (via de app)
Acceptance and Commitment Therapie is een nieuwe vorm van gedragstherapie, die verschillende werkzame technieken met elkaar combineert. Dit zorgt voor meer pscyhologische flexibiliteit. Hierdoor kun je beter omgaan met de grillen van het leven, en zul je sneller geneigd zijn om de dingen te doen die echt belangrijk voor je zijn. Vanuit je waarden leven en doen wat er echt toe doet voor jou.
Een ACT traject omvat een aantal coachingsgesprekken en oefeningen die u via de ACT app toegankelijk voor u worden gemaakt.
Informeer naar de mogelijkheden!

Reacties zijn gesloten.